Mina arma tår...

Långturer sliter på mina tår. Eller snarare, sulan på tårna. Längst fram i undersidan på tårna blir jag rejält öm efter ett längre löppass, och efter en del lopp, då jag tar i på ett annat sätt och springer bra mycket fortare, har jag haft skavsår på tårna. Ibland ligger en nagel illa mot en annan tå och skaver sår.
 
Ja, ni ser.
 
På torsdag har jag planerat in ett ordentligt långpass, vilket jag beräknar kommer ta runt två och en halv timme. Minst. Mina stackars fötter behöver förberedelse för denna utmaning. De har, redan idag fått en första behandling medelst fotsalva. Innan jag ger mig ut på torsdag ska hela fötterna plåstras om och mer eller mindre mumifieras för att skyddas mot diverse skavsår.
 
Blir nog bra.
 
Utmaningen? Jag ska springa (jogga) hem från jobbet. Det är tjugoen kilometer.
 
Kämpa.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback