Brödbak

Idag har jag bakat bröd. Världens enklaste, inte ens jäsning behövdes. Jag hämtade inspiration från detta LCHF-bröd, men jag har ändrat en hel del (mitt bröd blev inte det minsta LCHF).
 
Väl bekomme!
 
 
 
Ingredienser:
8 ägg
50 gram kokosfett
1/2 deciliter majsmjöl
1 deciliter kokosflingor
1 deciliter kokosmjöl
2 matskedar fiberhusk
1 matsked bakpulver
1/2 deciliter pumpakärnor
1/2 deciliter solrosfrön
1 deciliter sesamfrön
1/2 deciliter krossade linfrön
1 deciliter torkade gojibär
1 mosad banan
1 tesked kardemumma
 
Topping: Psylliumfrön
 
Vispa upp äggen med elvisp. Smält kokosfettet och vispa samman det med äggen. Tillsätt alla övriga ingredienser och bred ut smeten i en smord brödform. Grädda mitt i ugnen i 175° i trettio minuter.
 
Låt svalna något innan det skärs upp.
 
Klart!
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback