Drömtydare, hitåt!

Jag sov sisådär en tre timmar inatt... Jag vet varför, inget konstigt med det.
 
Sen hann jag drömma en del, och det var en rätt knepig dröm, den jag minns.
 
Jag var nyförlöst. Japp. Nyförlöst satt jag och försökte amma. Eller försökte och försökte, jag ammade. Jag minns särskilt det, och sen minns jag skräcken när jag låg bredvid barnet i sängen, skräcken över att hen skulle trilla ur.
 
Okej. Skitknepigt. Jag har inga barn, inte tillstymmelse till erfarenhet av att amma. Om inte nappflaska räknas, då...
 
Om jag ska ge mig på en hobbyartad gissning? Då är det, att jag var nyförlöst, ett tecken på att något nytt tar avstamp. En ny period, som har alla förutsättningar att bli bra. Och det faktum att jag var rädd att mitt barn skulle trilla ur sängen, och att jag ammade, det kan ses som rädslan jag tidigare gett uttryck för; att tappa bort mig själv, om jag släpper den sida jag när med mitt självdestruktiva beteende.
 
Oj, vad analytiskt och djupt. Kanske är bättre om någon annan gör det här åt mig i fortsättningen?

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback