...en skavande känsla av att något glömts bort.

Det var bra att det var mycket grönt där inne. Jag tycker om grönt.
 
Jag fokuserade mycket på fjärilen. Lite på fågeln, men det hade varit bättre om det vore en gås. Jag undrade lite över faktumet med just flygkunniga varelser, men mest hakade jag upp mig på mönstren. Eller avsaknaden av dem. Avsaknad av mönster, logik och symmetri och ja, det retade mig.
 
Sen känslan av att något inte blivit sagt. Först där inne, som en skavande känsla av att något glömts bort. Sen efteråt, en känsla av ett mer medvetet undvikande. Och sen, mycket senare, en fråga jag inte kom mig för att ställa. Tre tillfällen, tre möten med människor och tre fraser som aldrig kom fram.
 
Nu är det mest bara tomt, lite dränerat. Men inte uppgivet, bara tömt på energi.
 
Ett huvud fyllt av tankar, men samtidigt helt tomt.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback