Orka det här

Minns skratten. Minns det fina. Luta dig tillbaka på det. Var aldrig rädd att glömma, det gör du inte. Det finns så mycket vackert när du ser tillbaka. Det vet jag.
 
Jag vet också att saknaden är dig övermäktig. Jag vet att du ser livet som ett hopplöst, nödvändigt ont just nu.
 
Jag hoppas du vet, att dörren står vidöppen. Här finns en bäddad säng, en soffa där vi kan sitta i varsin ände och se meningslösa TVprogram, helt utan att tilltala varandra. Veta att tystnaden är förenande, i just vårt fall. Här kan du veta att inga tvång finns. Inga frågor som ställs. En plats där allt bara får vara som det är, utan att någon dömer.
 
En plats för förståelse. Den dag du är redo för det.
 
Jag ber dig bara om en enda sak.
 
Orka det här.
 
 
Över vida oceaner
Emot fjärran horisonter
Över hav och kontinenter
Genom skymningar och dagrar
Har vi färdats med varandra

Vi har vandrat samma vägar
Vi har burit samma bördor
Vi har sett mot samma stjärnor
Vi har sjungit samma sånger
Vi har delat samma drömmar

Du är med mig vart jag går
Genom månader och år
Du är med mig alla dar
Du är med mig vart jag far
Du är den jag kunde va

Som broar över djupen
Som skuggor under träden
Som eldarna i natten
Som stigarna i snåren
Har vi varit för varandra

Vi har delat samma minnen
Vi har burit samma längtan
Vi har sett med samma ögon
Vi har trott på samma löften
Vi har stått på samma sida

Du är med mig vart jag går
Genom månader och år
Du är med mig alla dar
Du är med mig vart jag far
Du är den jag kunde va

Och ingenting kan splittra oss
Och ingenting kan skilja oss
Och ingenting kan slita oss isär
Och ingenting kan få oss
Att överge varann
Stormar kanske tystar oss
Skuggor kanske slukar oss
Sorger kanske tvingar oss på knä
Men ingenting i världen
Kan lösa våra band

Du är med mig vart jag går
Genom månader och år
Du är med mig alla dar
Du är med mig vart jag far
Du är den jag kunde va

Du är med mig där jag är
Du är med mig vart jag ser
Du är med mig alla dar
Du är med mig vart jag far
Du är den jag kunde va



Jag är med dig, vart du går
Genom månader och år
Jag är med dig, alla dar
Jag är med dig, vart du far
Du är den jag kunde va

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback