Undgick Du verkligen min rädsla?

...du märkte nog inte själv att du egentligen gjorde det mesta på egen hand. Jag stod ju bara bredvid, men du promenerade rakt in och gick rakt på. Beslutsam. /.../ Självförtroende. Mod. Acceptans.
 
Snälla... Du gjorde så mycket mer än att "bara" stå bredvid. Så ofta, har Du hört mig bara babbla på. Helt utan hejd. Märkte Du inte, att jag knappt sa ett ord därinne? Undgick Du verkligen min rädsla? Det har jag svårt att tro.
 
Det sken jag gav av beslutsamhet, är en följd av den egenskap jag har; att bli effektiv i situationer som skrämmer. Jag är sjukt duktig på att städa upp i röran. Jag pekar med hel hand, får saker gjorda. Allt för att städa upp i mitt kaotiska inre. Allt för att slippa tänka. Det är mitt sätt, att mentalt vända bort blicken. Precis som jag fysiskt gjorde det, därinne.
 
Du stod inte "bara" bredvid. Tro aldrig det.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback