En svår morgon kan vända.

Känslan när jag har ett ledset litet barn, nära, nära. En näsa nedborrad i mjukt hår, andas djupa andetag och varm luft ner i en väldoftande hårbotten. Sakta, sakta vända tårar till leende och skratt och diskussion om makaroner. Små armar om min hals, ögon som börjar glittra och en hand som kliar min nacke så jag ryser av välbehag.
 
En svår morgon kan vända. Bli en dag av sol.
 
Känslan det medför är ljuvlig. Vetskapen om att jag är trygghet. Lugnet det ger. Den djupa glädjen. Pirret inom.
 
Ja.
 
En svår morgon kan vända. 
 

Kommentarer
Du vet vem säger:

Du gör skillnad i våra liv varje dag... Som vanligt och för evigt, tack!

Svar: ♥♥♥
Maria P

2014-06-18 | 19:49:39

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback