Frallor, bland annat

Det är lördag. Och den har varit fin. Jag började med att åka till Kil på lite loppis och kom hem med en hög böcker. Mest musikböcker. Det blev en tur till gymet också, men det blev bara ett lugnt styrkepass. Kroppen har känts seg idag och efter gymbesöket däckade jag i soffan en stund.
 
Finaste har tappat rösten. Och då menar jag helt och hållet. Fullständigt. Inte ens viska kan han. Och jag gör såklart allt i min makt som stöttande blivande hustru. Jag menar, retas? Skulle jag? Ja. Ja, det skulle jag. Med hjärtans lust.
 
Jag har bakat bröd också. Frallor. Superfort gick det, och de blev verkligen hur goda som helst. Lyxfrukost, kallas det!
 
 
Kesobröd
3 ägg
125 gram cottage cheese
0. 5 deciliter sojamjöl
0.5 deciliter kokosmjöl
1 tesked bakpulver
1 matsked fiberhusk
2 matsked pumpakärnor
1 matsked torkade gojibär
 
Bara att vispa ihop!
 
 
Forma fyra frallor, garnera med sesamfrön och skjuts in i ugnen, 200 grader i runt en kvart.
 
 
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback