Hon gillade den också...

Jahaja.
 
Så var det fredag igen och jag begriper verkligen inte hur varenda fredag kommer tillsammans med känslan av att det var ju måndag igår?! Vad hände med... februari, mars, april? Ni vet.
 
Den underbara värmen gör mig glad och det är värt det, att smörja axlar, armar och ansikte på tio ungar ett par gånger om dagen. Hellre det än stånkande med overaller, sockor, kängor, blöta vantar och överfulla torkskåp.
 
Men. Om ni bara visste hur bra sanden fäster i solkrämen? Tänk er; en välinsmord pedagog tillsammans med fyra lika välinsmorda kiddosar, i en sandlåda, bakandes en sandkaka rabarberpaj. Värme, svett, solkräm och blåst ger sanden full potential till att tränga in i sisådär varenda por och göra oss prickiga.
 
Dagens sandlådekonversation i korthet:
Är du inte klar med den där rabarberpajen snart?
Lugna dig, Maria. Jag skyndar mej faktiskt.
Men jag vill ha rabarberpaj!
Men jag kan faktiskt inte trolla!
Hur lång tid ska den där pajen behöva ta? Jag vill ha, vill ha, vill ha!
Jag måste smörja formen så den inte fastnar! Jag bakar och knådar och skyndar mej!
Vill ha, vill ha, vill ha!
Men sluta tjata, Maria. Den är ju klar om en sekund.
Är den ju inte!
Nu ska jag hacka chokladen!
...
Och så ska det vara havregryn på.
Choklad?
Ja.
Det är gott med choklad...
Ja, men den är inte klar än, du får lugna dig.
Men jag vill ha rabarberpaj med choklad...
Nu får du allt sluta tjata, Maria.
 
Sådär höll vi på i sisådär fyrtiofem minuter. Och nej, pajen vart aldrig klar. Försökte bjuda hem mig till ett av barnen på riktig rabarberpaj, men tji fick jag.
 
Idag invigdes min klänning från Indiska. Blev barnsligt förtjust i den redan första gången jag såg den, och ryckte i den i ett par veckor, innan jag slog till. Barnen gillade den också.
 
 
Nej. Nu ska jag färga håret. Och sen ska min skitiga lekamen få sig en rejäl grovrengöring.
 
Häpp!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback