Dagens tankar i fyra punkter

  • Ikväll hämtar jag upp min nederländska väninna, A, på tågstationen. Vi har återsamling i helgen, med kören jag var med i tidigare, och det var så vi lärde känna varandra; hon var medlem där som utbytesstudent för några år sedan. Hon kommer till Sverige någon gång per år och brukar bo här. Vi var ju på hennes bröllop i Nederländerna i april ifjol. Ska bli så kul att ses igen!

  • Fick en fin komplimang av kollegan J idag, som tyckte jag börjar se ut att ha mer energi. Känns gott i själen. Nästa söndag tänkte Finaste och jag förresten bjuda hit J och hens sambo på lite middag.

  • Massa gos med lyhörda kiddosar idag. Min grupp har varit helt otroligt lätt att ha att göra med på sistone; nästan så jag börjar fundera på när det ska braka loss?
    Kanske är det det, som J ser? För just idag har jag egentligen inte känt mig direkt energisk. Jag har haft lite svajande umgänge med de vuxna, medan en massa glädje har kommit i stunderna med barnen. Kanske har energin jag hämtar från dem, börjat spegla av sig?

  • Jag noterar och jag bokför. Varenda. Jävla. Detalj. Allt på order från A. Det känns vedervärdigt, särskilt med tanke på hur veckan sett ut hittills. Kommer jag verkligen kunna lämna ifrån mig det här?

Kommentarer
Du vet vem säger:

Ja, det kommer du. Och det kommer ta oss vidare. Det kommer leda dig framåt. Självförtroende. Mod. Acceptans. Hakan upp, blicken framåt! Kram

2014-02-05 | 21:30:28

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback