Vals till en vän

Okej. Jag ska göra något jag aldrig tidigare gjort. Jag ska dela med mig av musik jag själv har skrivit, här på bloggen.
 
Det var den här melodin jag avsåg, då jag skrev att jag skapat något nytt.
 
Den är tillägnad en person, men jag tänker inte skriva vem. Inte än. Det kanske inte är en självklar person att tillägna en melodi, men när melodin i sig kom till mig, så var det självklart. För mig.
 
Medan den spelas, får ni vila ögonen på en solnedgång över Fryken. Bilden är tagen av mig en julikväll. En kväll av värme och kärlek. En solnedgång, sedd från Frykens östra strand.
 
Kommentera gärna. Men var snälla, i så fall. Filmen är långtifrån proffsigt gjord. Det var inte dess syfte, att vara snygg. Det var melodin ni skulle få ta del av.
 
Och nej, det är inte jag som spelar. Ingen spelar. Ljudet är helt virtuellt; konverterat från notskrivningsprogrammet Finale®, till mp3.
 

 

Kommentarer
Lena Ottosson Burge säger:

Vad vackert Maria! Var stolt!

Svar: Tack, Lena!
Maria P

2014-03-10 | 19:44:46
Du vet vem säger:

Så makalöst vackert Maria. Och en av de finaste gåvorna man kan ge en människa, ett stycke musik fritt att tolka. Att lyssna på, att spela själv, ett arv som finns kvar för all framtid. Så otroligt hedrad mottagaren måste känna sig den gången du spelar för de specifika öronen. Så fin musik kan bara komma ur ett fint hjärta, tack för att du delar med dig till alla!

Svar: Tack, så oändligt mycket!
Maria P

2014-03-10 | 20:26:53
Maggan säger:

Så otroligt vacker musik Mia och en fin bild som får mig att längta till den svenska sommaren. Kram

Svar: Tack, finaste du!
Maria P

2014-03-10 | 21:38:37

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback