Svältfödd på barngos

Läkarbesöket igår tog ut sin rätt (jaja, tillsammans med en timmes crosstrainer (= en mil), en timmes styrka/core och en timmes promenad (= sex och en halv kilometer)) så vid halv tio loggade jag ner från allt vad omvärlden hette, och gick och la mig.
 
Innan dess hade jag nog dock lyckats gå igenom alla känslor som människokroppen kan erbjuda. Jag hade varit ängslig, nervös, livrädd, uppgiven, arg, ledsen, stressad, fly förbannad, upprymd, lugn, irriterad... När kvällningen började komma, och jag äntligen landat hemma, ringde A och vi pratade i närmare fyrtio minuter. Att höra hennes röst gjorde mig glad och varm, och en lyckotår kom och hon gjorde mig stolt. Hon är verkligen en av de finaste jag har, det slår aldrig fel; hennes röst kan leda mig rätt varifrån som helst.
 
Idag har varit en tröttdag, men jag har varit på rätt köl mer eller mindre hela dagen. Svältfödd på barngos som få, efter helledig dag igår, så det blev mycket kram och mys med kidsen. Ett av barnen, som var hemma på ledig dag, kom förbi och gav mig och en annan pedagog ett varsitt hemgjort halsband. Det där med hemgjorda grejer, att känna sig utvald, uppskattad... Ja, ni vet. Jag har skrivit om det förr. Fantastiska små. Det är den uppskattningen som, till syvende och sist, är den som räknas. Är jag uppskattad bland barnen, då har jag gjort mitt jobb. Det är de som ska möta mig varje dag och jag har en känsla av att om jag ger trygghet till barnen, då känner sig föräldrarna trygga, de också.
 
Nej, nu blir det löpgrupp. Chipp!
 
Tweet från i torsdags, när jag nyss fått världens finaste teckning.
 
Strax innan jag gick hemifrån, bläddrade jag upp denna ur En härlig bok av Mia Törnblom. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
 
 Nervös väntan...
 
 Känslan efter läkarbesöket.
 
 Kikade förbi i kyrkan, för att lugna nerverna.
 
 Gåsa, Gåsa Klinga...
 
 Sitter vid vattnet, mitt älskade vatten, och låter tankarna flyta bort.
 
 Kluck, kluck, kluck...
 
 Promenad.
 
 Kolla påsarna! Skulle kunna bära hem en hel veckoranson av mat!
 
 På bussen, laddad med busskaffe och sjukt pepp på att träffa barnen!
 
 Världens finaste halsband.
 
Uppe på sextioettan, framme vid Skånevägens busshållplats, stod de!
 
 Halsbandet i sin helhet.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback